«Сучасні підходи до використання інформаційно – комунікаційних технологій у Новомиргородському районному ЦДЮТ»

підготував методист Новомиргородського районного ЦДЮТ Палій В.В.

В роботі сучасного позашкільного закладу відбувається ціленаправлений процес навчання та виховання, який сприяє повному задоволенню і розвитку пізнавальних можливостей гуртківців, надає їм максимальну свободу для творчого зростання, пробуджує прагнення цікаво і змістовно проводити дозвілля, тобто в закладі органічно поєднується професійна діяльність керівників гуртків з творчими намірами і діями дітей в єдиному пізнавально-творчому процесі. Це допомагає розв’язанню проблем їхньої зайнятості у вільний від навчання час, створює підґрунтя для загальнонаукового та загальнокультурного розвитку, допрофесійної підготовки. Внаслідок цього з'являється свідоме прагнення до самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації, набуття необхідних вмінь та навичок щодо творчого розв'язання поставлених завдань, отже, поступово здійснюється становлення тих властивостей і якостей, які є складовими творчих здібностей особистості та реалізація цього процесу у значній мірі залежить від рівня професійної майстерності керівників гуртків.

Перед педагогами позашкільного навчального закладу постала серйозна проблема використання комп’ютера на заняттях гуртків, святах, масових заходах при виготовленні наочних посібників для роботи з дітьми, тому що власноруч оформлення документів, малювання наочності – це вже далеко вчорашній день. Прагнучи до самовдосконалення шляхом самоосвіти кожен педагог опановує нові найсучасніші технології та створює на заняттях необхідні умови навчання з використанням технічних засобів.

Одним з основних показників готовності педагогічного колективу до інноваційної діяльності є поінформованість про новітні інформаційно – педагогічні технології, мотивація до впровадження їх у практику роботи керівника гуртка та володіння практичними навичками освоєння ІКТ.

Традиційні методи викладання, в сучасних умовах, не можуть повною мірою забезпечити необхідний потенціал інтелектуального випередження кожного вихованця, відповідно педагог проводить пошук нових методів, які в більшій мірі забезпечують підготовленість дитини до швидкої зміни технологій притаманним сучасному суспільству. Багатьом вихованцям, які достатньо володіють комп’ютерною технікою, більш близькими і зрозумілими є комп’ютерні версії занять з повним наочним матеріалом.

Інформаційні технології, які використовують педагоги – це педагогічні технології, оскільки їх основу складає отримання та засвоєння інформації. Під час використання ІКТ у навчально – виховному процесі керівники гуртків дотримуються основних дидактичних принципів системності, послідовності, диференційованого підходу, науковості, принципів адаптивності та пристосування до індивідуальних особливостей дитини, керованості, інтерактивності під час спілкування суб’єктів навчально – виховного процесу, оптимального поєднання індивідуальної та групової роботи.

Впроваджуючи ІКТ технології в навчально – виховний процес позашкільного навчального закладу проходить процес удосконалення професійної майстерності педагогів засобами інформаційно – комунікаційних технологій, керівники гуртків залучаються до створення інформаційно – освітнього простору, що об’єднує вихованців, батьків та педагогів для акумулювання ідей та вирішення проблем розвитку і виховання підростаючого покоління, стимулює педагогів до самостійного поглибленого розширення знань на основі сучасних педагогічних технологій, пошуку та підтримці педагогів – творців, педагогів – дослідників, впровадження їх розробок у педагогічну практику педагогів ПНЗ.

Використання інформаційно – комунікаційних технологій на заняттях гуртків надає педагогам можливість організувати навчально – виховний процес на якісно вищому рівні. Проте проблема використання можливостей ІКТ як ефективного засобу навчання та виховання в позашкільному навчальному закладі на сьогодні малодосліджена. Отже існує необхідність наукового обґрунтування змісту й методики використання інформаційно – комунікаційних технологій з метою створення ефективного мікросоціуму в ПНЗ.

Аналізуючи проблеми використання ІКТ в навчально – виховному процесі Новомиргородського районного центру дитячої та юнацької творчості можна сказати, що раціональне поєднання новітніх засобів навчання та виховання з традиційними – це складне педагогічне завдання, яке потребує розв’язання багатьох матеріально – технічних, організаційних, психолого - педагогічних та навчально методичних проблем, розроблення відповідного навчально – методичного забезпечення, розвиток творчих здібностей, пізнавальної та творчої активності, формування культури творчої діяльності та індивідуального стилю кожного педагога.

Використання ІКТ на заняттях в Новомиргородському РЦДЮТ сприяє гармонійному формуванню творчої та креативної особистості вихованця та підвищенню професійної компетентності керівника гуртка.

Кiлькiсть переглядiв: 1473

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.