Історія закладу

Перша згадка про позашкільний заклад в м. Новомиргороді датується 1957 роком. Наказом №8 від 31.07.1957 року по Новомиргородському райвно на посаду завідуючого районним піонерським будинком було призначено Деркача Олександра Пилиповича. Призначення рахували з 1 лютого 1957 року. Цей день вважається днем народженням Новомиргородського районного будинку піонерів. В цей час на північній стороні міста Новомиргорода було відкрито міський будинок піонерів, директором якого було призначено Кізіль Ніну Тимофіївну. Наказом №83 від 30.06.1962 року на основі рішення облвиконкому від 5 червня 1962 року було ліквідовано Новомиргородський міський Будинок піонерів, два заклади було об'єднано в один— Новомиргородський районний Будинок піонерів, директором якого було призначено Кізіль Ніну Тимофіївну.

Будинок піонерів 1957–1985

В Будинку піонерів була така мережа гуртків: «Кіноаматори», «Фотографічний», «Різьба по дереву», «Спортивний», «Умілі руки», «Вишивання», «Хоровий», «Музичний», «Танцювальний», «Фізико-математичний», «Радіотехнічний», «Шахово-шашковий». 1965-1975рр. Добре працювали в 60-70-х роках такі гуртки: «Хоровий» (кер. Котовський Г. Г.), «Баяністи» (кер. Слісаренко В. І.), «Крій та шиття» (кер. Полупанова В. Г.). Методистом довгий час працювала Жеребенко М. Ф. В 1971 році в Новомиргороді було відкрито ще два позашкільних заклади: станція юних техніків (СЮТ) та станція юних натуралістів (СЮН), які знаходилися в одному приміщенні на північній стороні міста. З 1975 року по 1984 рік гурток хореографії вели Мартинова О. І. та Височин В. О., вихованці яких займали призові місця на дитячих обласних конкурсах художньої самодіяльності. В цей період в закладі працювали такі гуртки: «М'яка іграшка» (кер. Лляна Т. Л.), «Фотогурток» (кер. Шинкаренко В. І.), «Образотворче мистецтво» (кер. Картунова М. І., Алейнікова В. О.), «Чеканка» (кер. ЧермакБ. В.), «Клуб інтернаціональної дружби» (кер. Сірченко Л. Т.), «Моделювання с/г машин» (кер. Плосконос М. М.), «Радіогурток» (кер. Шаповалов М. П.), «Фотогурток» (кер. Тополь М. І.). Добре зарекомендував себе дискоклуб, яким керував Семиряков В.Н.Методист Чермак Л. В.та культорганізатор Везер'ян О. М. надавали методичну та практичну допомогу у виховній роботі шкіл району. Діяв хоровий гурток на базі СШ№1, яким керував Дзигал А.Ф.Вироби гуртків «Соломоплетіння» та «М'яка іграшка» (кер. Ромасенко Г. В.) демонструвалися на виставках м. Кіровограда та м. Києва, про це писала обласна газета. Методист та культорганізатор закладу надавали методичну та практичну допомогу у виховній роботі школярам району. Проводились районні піонерські зльоти, дитячі свята. Було створено загін барабанщиць. Діяла вітальня для педагогів району.

Профілі гуртків:

· художньо— естетичний— 15%

· технічна творчість— 10%

Напрямки гуртків:

· військово— патріотичне

- моральне виховання

Форми роботи: клубна робота, дискоклуб, агітбригади, концерти, змагання, зльоти, робота в майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, дитячі свята, піонерські лінійки та вогнища.

· Кількість гуртків: 28— 36

· Кількість груп: 24— 28

· Кількість педагогів: 15— 18

1984–1985 рр

Діє хоровий гурток на базі СШ №1. На базі Капітанівської СШ відкриваються гуртки «Гумор та сатира» (кер. Бондаренко Н. О.), «Ляльки— люди» (кер. Нечуйвітер В.Ф). На початку 1988 року в закладі вводиться посада методиста по піонерським постам, на яку була прийнята Кислун Л. А. та завідувача художньо - політичного відділу, який очолювала Смоліна Е.О. Розширюється мережа гуртків художньо— естетичного напрямку: «Юні художники» (кер. Бережна Н. М.), «Театр ляльок», «Художній» (кер. Атаманюк Г. В.) «Бальний» (кер Височин В. О.), «Художнє читання», «Юні кореспонденти» (кер. Баранець О. М.), «Фольклорно— етнографічний» (кер. Кізіль Н. Т.); технічного напрямку: «Винахідників— раціоналізаторів», «Різьба по дереву» (кер. Соколюк В. П.) «Радіолюбителі», «Телебачення» (кер. Шаповалов М. П.), «Кіноаматорів», «Фотомистецтва» (кер. Лепеха С. І.), «Обчислювальна техніка», «Звукозапис», «Дистанційне управління» (кер. Лимаренко М. Л.), «Картинг» (кер. Малєєв Ю. М.). Добре зарекомендував себе агіттеатр, яким керувала Смоліна Е.О. Починають працювати гуртки культури побуту: «Макраме» (кер. Багмет Н. Ф.), «В'язання» (кер. Бережна Н. М.), «Конструювання та моделювання одягу» (кер. Кальніцька А. А.)

Новомиргородський районний Будинок піонерів та школярів

З 1 вересня 1985 року заклад було перейменовано.

Профілі гуртків:

· художньо— естетичний— 25%

· технічна творчість— 25%

· культура побуту— 10%

Напрямки діяльності:

· військово— патріотичне

· моральне виховання

· фізичне виховання

Форми роботи: заняття, гурткова робота, практична робота в лабораторіях, піонерські лінійки та вогнища.

· Кількість гуртків: 32— 35

· Кількість груп: 45— 62

· Кількість педагогів: 16- 20

1988–1990рр

Розширюється мережа гуртків на базі шкіл: «Сувенір»(кер. Мартинова О. І.), «Шумовий оркестр»(кер. Дзигал А. Ф.), «Драматичний» (кер. Баранець О. М.), «Диктори шкільного радіо», «Дискоклуб» (кер. Нечуйвітер В. Ф.), «Юнкори шкільного радіо» (кер. Неугодова Н. І.) У неповній середній школі с. Шпакове, віддаленому селі Новомиргородського району, діє гурток «Дитяча кіностудія» (кер. Бойко І. О.). Заклад проводить різноманітні заходи, серед яких конкурс вожатської майстерності, зльоти піонерського активу шкіл, семінари старших піонерських вожатих. З 1 лютого 1990 року директором Новомиргородського районного Будинку піонерів та школярів було призначено Кислун Лідію Антонівну. Методичну роботу здійснювали Гвардіон Н. П. та Красюк Т.М. Виховну та дозвілеву Височин В. О. та акомпаніатор Кравченко В.Ф. Позашкільний заклад став центром інструктивно-методичної, гурткової та масової роботи для дітей району та міста. Надається методична та практична допомога класоводам, вихователям, класним керівникам, педагогам-організаторам шкіл району.

Профілі гуртків:

· художньо— естетичний— 27%

· технічна творчість— 28%

· культура побуту— 13%

· туристсько— краєзнавчий— 11%

· декоративно— прикладне мистецтво— 12%

Напрямки діяльності:

· фізичне виховання

· естетичне виховання

Форми роботи: Конкурси вожатської майстерності, зльоти піонерського активу шкіл, семінари, походи, змагання, дослідження

· Кількість гуртків: 33— 37

· Кількість груп: 70— 76

· Кількість педагогів: 18- 20

1990–1995 рр

Щомісяця проводились семінари для старших піонерських вожатих, семінари-практикуми та семінари молодих учителів згідно плану райвно. Влаштовувалися районні свята для школярів, вечори відпочинку та розважальні програми для дітей та молоді міста до традиційних свят і календарних дат, свята Веселкової республіки, дітей приймають в козачата і працюють над створенням нової громадської організації для дітей замість зниклої піонерської організації. На базі закладу проходять семінари директорів шкіл. Запроваджено творчі звіти гуртків та всього закладу, що проходили в районному будинку культури. Відкриваються нові гуртки «Народознавство» (кер. Красюк Т. М.), «Рідна мова» (кер. Гвардіон Н. П.), «Живопис», «Вироби із шкіри», «Ручне ткацтво», «Художнє конструювання з паперу» (кер. Бережна Н. М.), «Юні інспектори руху», «Випалювання» (кер. Каташинський І. С.), «Українська вишивка» (кер. Григоренко Л. А.), «Натуралістичний», «Природа і фантазія», «Виготовлення квітів з тканини» (кер. Красман Л. О.), «Ляльковий» (кер. Баканова Г. В.), «Радіо», «Комп'ютери» (кер. Шаповал М. П.), «Цікава математика» (кер. Кислун Л. А.), «Українська пісня»(кер. Кравченко В. Ф.). Великою популярністю почали користуватися гуртки декоративно— прикладного мистецтва, серед яких гурток «М'яка іграшка» (керівник Мартинова О. І.)Вихованці цього гуртка є неодноразовими учасниками обласних виставок декоративно— прикладного мистецтва в м. Кіровограді, які проходять в театрі Кропивницького.

Профілі гуртків:

· художньо— естетичний— 24%

· технічна творчість— 28%

· культура побуту— 12%

· декоративно— прикладне мистецтво— 14%

· туристсько— краєзнавчі— 15%

Напрямки діяльності:

· національне виховання

· екологічне виховання

· фізичне виховання

· естетичне виховання

Форми роботи: Позашкільний заклад став центром інструктивно-методичної, гурткової та масової роботи. Проводить семінари для старших піонервожатих, районні свята для школярів, вечори відпочинку та розважальні програми для дітей та молоді міста до традиційних свят і календарних дат, свята Веселкової республіки, дітей приймають в козачата і працюють над створенням нової громадської організації для дітей замість зниклої піонерської організації. Творчі звіти гуртків та закладу.

· Кількість гуртків: 37— 24

· Кількість груп: 76— 52

· Кількість педагогів: 21— 17

Дитячо-юнацький центр 1995–2001

Згідно п.1 Рішення райвиконкому №35 від 23.06.1995р. «Про реорганізацію бюджетних установ району» ліквідовані позашкільні навчальні заклади освіти: Будинок піонерів та школярів, станцію юних натуралістів, станцію юних техніків. Відбулася реорганізація. Згідно наказу №56 по відділу освіти Новомиргородського райвиконкому від 31.08.1995 року створено Новомиргородський районний дитячо— юнацький центр. Директором було призначено Кислун Л. А., методистами Красюк Т. М. та Гвардіон Н. П. В ДЮЦі діяли такі гуртки: «М'яка іграшка», «Макраме», «Ляльковий», «Художнє читання», «Юний журналіст», «Юний перукар», «Вироби з рогозу», «Соломоплетіння», «Аплікація соломкою», «Лозоплетіння», «Конструювання та моделювання одягу», «Юні натуралісти», «Українська пісня», «Фотонатуралісти», «Англійська мова», «Штучні квіти», «В'язання на спицях», «Малюнок і живопис», «Салон Барбі», «Духовий», «Юні картингісти», «Фотогурток», «Туристсько-краєзнавчий», «Народознавство», «Рідна мова», «Цікава математика», «Літературно— драматичний», «Юні садоводи» «Юні кролівники», «Юні квітникарі», «Авіамодельний», «Театр ляльок», «Юні кореспонденти», «Юні друзі природи», «Військово— спортивний», «Кіномеханіки», «Духовий оркестр», «Юні водії мотоциклів», «Інтелектуали», «Ліплення», «Ровесниці», «Писанкарство», «В'язання крючком», «Юні фотолюбителі», «Фольклорний», «Судномодельний», «Столярі— конструктори», «Юні екологи і краєзнавці», «Хореографія», «Дитяча дипломатія», «Школа лідерів». В ДЮЦі навчається 1540 чол., учні ЗОШ№1, ЗОШ№2, ЗОШ№3м. Новомиргорода, школи-інтернату для глухих дітей, школи-інтернату ІПК, Капітанівської ЗОШ, Туріянської ЗОШ. Жодне свято в місті не проходить без участі вихованців ДЮЦу, які показують свої здібності в конкурсах художньої самодіяльності, виставках робіт гуртківців. Вокальний гурток, який діє на базі ДЮЦу з грудня 2000 року, має свої позитивні наслідки. Троє членів цього гуртка: Кошова Світлана, Коваль Оксана, Стоянова Ірина— взяли участь в обласному конкурсі художньої самодіяльності сімей— працівників Міністерства внутрішніх справ і вибороли честь узяти участь у регіональному конкурсі м. Ялта. Дитячо-юнацький центр проводить масову та дозвілеву роботу для гуртківців та дітей міста. Цією роботою займається культорганізатор Гвардіон Н. П., та акомпаніатор Кравченко В. Ф. Діти разом з педагогами готують та проводять Новорічні ранки, Різдвяні віншування жителям міста, благодійні акції «Допоможи дітям -сиротам», беруть участь у вечорах відпочинку, котрі проводять управління соціального захисту населення з нагоди Дня людей похилого віку, Дня інвалідів, Дня Перемоги. Гордістю ДЮЦу є призери міжнародного фестивалю дитячої творчості, присвяченому Всесвітньому Дню Землі. На ІV-V, в 2001 році на VІ Міжнародному фестивалі дитячої творчості роботи гуртка «М'яка іграшка» зайняли І місце в номінації декоративно-прикладне мистецтво, ІІ місце— роботи гуртка «Макраме», ІІІ місце— «В'язання крючком». Грамотами Кіровоградського Державного обласного ЦНТТУМ нагороджені Масмол Михайло і Романенко Сергій— члени гуртка «Судномодельний» за участь в обласній виставці-конкурсі технічної творчості. Колектив фотоаматорів Новомиргородського районного ДЮЦу нагороджений Грамотою Кіровоградського Державного обласного ЦМТТУМ за зайняте ІІ місце XІX-их обласних змагань юних фотоаматорів, присвячених X-й річниці незалежності України (червень 2001року). А члени гуртка «Фотоаматорство» Медведенко Надія та Грінченко Максим нагороджені такою ж Грамотою за зайняте ІІ та І місця в номінації «Пейзажна зйомка та портрет». На Всеукраїнському конкурсі м'якої іграшки роботи керівника гуртка «М'яка іграшка» Мартинової О. І. зайняли ІІІ місце. За час існування ДЮЦу педагогічним колективом створена гнучка система виховання саме творчої особистості, яка на відміну від шкільної системи більш ліберальна і менш консервативна. Для дітей створена по-справжньому творча атмосфера, яка панує в ДЮЦі, де працюють фахівці своєї справи: затишні кабінети, де завжди чистота, порядок і охайність в усьому, методичні стенди, стінні газети, куточки для гуртківців, куточки по техніці безпеки, різноманітні методичні матеріали по профілях гуртків— тематичні папки, наочність, роздатковий та ілюстрований матеріал. В закладі створюється орган учнівського самоврядування Рада дітей закладу, яка в 2001 році перетвориться в Парламент дітей ЦДЮТ. Педагоги ДЮЦу— творчі особистості, а тому намагаються свої заняття побудувати так, щоб виховати всесторонньо розвинуту людину. З цією метою багато керівників гуртків складають і апробують свої власні авторські програми, які спрямовані на задоволення пізнавальних інтересів учнів, розвиток їх здібностей. Методичну роботу в ДЮЦі здійснює методист Красюк Т.М.Ця робота спрямована на удосконалення змісту науково-методичної роботи, забезпечення її національної спрямованості, поглиблення педагогічних знань, спрямованих на відродження та розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогами теорії і методик навчання та виховання, психології, етики, естетики, впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду.

Профілі гуртків:

· декоративно— прикладне мистецтво— 21%

· туристсько— краєзнавчі— 9%

· художньо— естетичні −18%

· еколого— натуралістичні— 16%

· технічно— спортивні— 12%

Напрямки діяльності:

· національно-патріотичне виховання;

· морально-духовне виховання;

· естетичне виховання;

· туристсько-краєзнавча робота;

· спортивно-масова робота;

· екологічне виховання

· масова та дозвілева робота

· методично— інструктивна робота

· розвиток інтелектуальних здібностей вихованців

Форми роботи: Конкурси художньої самодіяльності, виставки робіт гуртківців, вечори відпочинку, участь в очно— заочних масових заходах, районні та обласні змагання, вивчення педагогами теорії і методик навчання та виховання, психології, етики, естетики, впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду.

· Кількість гуртків: 26- 30

· Кількість груп: 50 −52

· Кількість педагогів: 17-20

2001–2005 роки РЦДЮТ

Згідно Закону України «Про позашкільну освіту», «Положення про позашкільний навчальний заклад», «Переліку типів ПНЗ», затверджених Постановою Кабінетів Міністрів України від 6 травня 2001 року №433, згідно наказу №75 від 03.09.2001 року по відділу освіти Новомиргородської райдержадміністрації встановлено нову назву Новомиргородський районний центр дитячої та юнацької творчості. Розвивається мережа гуртків туристсько— краєзнавчого та технічного напрямків. З'являютьсягуртки «Історичне краєзнавство»(кер. Красюк Д. С.), «Лідер»(кер. Красюк Т. М.), «Сучасний танець»(кер. Піддубна О. М.). Відкриваються гуртки на базі сільської місцевості: Капітанівської «Юні етнографи» (кер. Білокрис В. В.), «Лялька моєї мрії» (кер. Бражник О. В.), та Пурпурівської школи «Фітодизайн» (кер. Літвінова К. Ф.,Хомич Н. І.). 17 липня 2001 року за вагомий внесок у справу виховання дітей, відродження, примноження надбань національної культури, високий художній рівень творчому об'єднанню «М'яка іграшка» Новомиргородського районного дитячо-юнацького центру Кіровоградської області присвоєно звання «Зразковий художній колектив» та нагороджено Дипломом згідно наказу Міністерства освіти і науки України №523. З 14 лютого 2001 року на базі Новомиргородського районного ЦДЮТ починає діяти громадська організація— Новомиргородський районний Парламент Дітей, який на добровільних засадах об'єднує у собі 18 осередків органів учнівського самоврядування, які різняться своєю структурою, адже це і шкільні Парламенти Дітей, і шкільний Уряд, Рада Чергових Командирів і Рада гімназистів,Дитяча палата і учнівський комітет. Та мета у них єдина— створення умов для самореалізації учнівської молоді, всебічна реалізація дітьми та підлітками своїх інтересів, здібностей, прав та свобод, громадянське виховання на засадах партнерства, довіри і взаємоповаги. 2002 рік для закладу був особливий: педагоги, вихованці та їх батьки відзначили 45-річчя з дня заснування закладу. В цей же рік Новомиргородський районний центр дитячої та юнацької творчості став переможцем ІІ обласного огляду— конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів. Керівник творчого об'єднання «М'яка іграшка» Мартинова О. І. здобула перемогу у номінації «Педагог— майстер позашкільної освіти декоративно— прикладного мистецтва». Велика увага приділяється методичній роботі, навчанню молодих педагогів, вивченню та впровадженню нового педагогічного досвіду, систематизується та поширюється досвід роботи керівників гуртків ЦДЮТ, розробляється і впроваджується в практику система роботи над науково— методичною проблемою закладу. Тому у 2003 році на базі ЦДЮТ проводиться обласний семінар методистів позашкільних навчальних закладів.

Профілі гуртків:

· декоративно— прикладне мистецтво— 22%

· туристсько— краєзнавчі— 10%

· художньо— естетичні −18%

· еколого— натуралістичні— 20%

· технічно— спортивні— 11%

Форми роботи: участь у обласних та Всеукраїнських очно— заочних масових заходах, обласний огляд— конкурс роботи ПНЗ, навчання молодих педагогів, вивчення та впровадження нового педагогічного досвіду, розробка авторських програм, обласні семінари, круглі столи, диспути, рольові ігри, виховні години, години спілкування.

Напрямки діяльності: науково-методична робота, забезпечення її національної спрямованості, поглиблення педагогічних знань, спрямованих на відродження та розвиток національної освіти в Україні.

· національно— патріотичне виховання;

· громадянське виховання;

· естетичне виховання;

· туристсько-краєзнавча робота;

· спортивно-масова робота;

Екологічне виховання, масова та дозвілева робота, робота за проектами, підвищення професійного та методичного рівня педагогів.

· Кількість гуртків: 32— 34

· Кількість груп: 48— 52

· Кількість педагогів: 21— 22

2006–2009 роки

Новомиргородський районний центр дитячої та юнацької творчості здобуває перемогу в ІІІ обласному огляді— конкурсі роботи позашкільних навчальних закладів. В ЦДЮТ з'являються переможці номінації «Педагог— майстер позашкільної освіти»:

· Красюк Д. С.- туристсько— краєзнавчого напрямку;

· Бражник О. В.— по роботі з молодшими школярами;

· Медведенко Л. Г.— технічного напрямку;

На базі шкіл розширюється мережа гуртків: «Спортивний туризм», «Спортивне орієнтування» (кер. Гончаренко В.О), «Початкове технічне моделювання»(кер. Майоров С. М.), «Здоров'я і краса» (кер. Бутенко В,В.), «Крій та шиття» (кер Салоїд Т. І.), «Колективна аматорська радіостанція» (кер. Вовк М. Д.), «Декоративні вироби із шкіри» (кер. Бережна Н. М.), «Батик» (кер. Слободніченко Н. М.), «Виготовлення декоративних квітів з тканини» (кер. Руденко Т. М.). У 2007 році заклад відмічає свій золотий ювілей— 50 річчя з дня народження.

Профілі гуртків:

· декоративно— прикладне мистецтво— 27%

· туристсько— краєзнавчі— 20%

· художньо— естетичні −18%

· еколого— натуралістичні— 21%

· технічно— спортивні— 15%

Напрямки діяльності:

· інформаційно— методична робота;

· організаційно— масова робота;

· організація роботи з обдарованими дітьми;

· національно— патріотичне виховання;

· громадянське виховання;

· естетичне виховання;

· туристсько-краєзнавча робота;

· спортивно-масова робота;

· екологічне виховання

Масова та дозвілева робота, розвиток учнівського самоврядування, превентивне виховання.

· Кількість гуртків: 40- 45

· Кількість груп: 76— 80

· Кількість педагогів: 21— 23

2009–2012 роки

Новомиргородський районний центр дитячої та юнацької творчості здобуває перемогу в ІV обласному огляді— конкурсі роботи позашкільних навчальних закладів. Відмічає своє 55- річчя з дня заснування. Відповідно соціальному замовленню дітей та їх батьків в закладі починають функціонувати нові гуртки «Основи комунікації» (кер. Гончаренко Н. С.), «Юні фотодизайнери» (кер. Медведенко Л. Г.), «Юний рятувальник» (кер. Гончаренко В. О.), «В'язання крючком», «Виготовлення сувенірів» (кер. Чміленко Н. В.), «Географи— краєзнавці»(кер. Рябошапка В. В.), «Вишивка» (кер. Мащенко І.О), «Економіка»(кер. Іщенко О. С.), «Бісероплетіння»(кер. Салоїд Т. І.), «Орігамі»(кер. Невінчана Л. М.), «Здоров'я в твоїх руках»(кер. Амеліна В.Ф), «Конструювання повітряних зміїв»(кер. Палій В. В.) 2009 році директором Новомиргородського районного ЦДЮТ стає Красюк Тетяна Миколаївна після того, як Кислун Лідія Антонівна пішла на заслужений відпочинок. З 1 квітня 2011 року на виконання районної «Програми розвитку позашкільних закладів на 2010–2014 роки» з метою здійснення єдиних вимог і програмно-методичного забезпечення, надання дітям додаткової освіти, спрямованої на здобуття умінь і навичок за інтересами, а також забезпечення потреби особистості у творчій реалізації та організації змістовного дозвілля, приведена гурткова робота в начальних закладах у відповідність до вимог Закону України «Про позашкільну освіту» з урахуванням внесення змін до Бюджетного Кодексу України у частині формульного розрахунку при фінансуванні позашкільних навчальних закладів шляхом передачі у відомство Новомиргородського районного центру дитячої та юнацької творчості 90 годин, передбачених на позакласну гурткову роботу в загальноосвітніх навчальних закладах. У 2011 році у позашкільному навчальному закладі Новомиргородський районний центр дитячої та юнацької творчості охоплено позашкільною освітою дітей на базі одинадцяти сільських шкіл: Капітанівської ЗШ І -ІІІ ступенів, Канізької ЗШ І -ІІІ ступенів, Панчівської ЗШ І -ІІІ ступенів, Мартоніської ЗШ І -ІІІ ступенів, Туріянської ЗШ І -ІІІ ступенів, Кам'янської ЗШ І— ІІ ступенів, Оситнянської ЗШ І— ІІ ступенів, Йосипівської ЗШ І -ІІІ ступенів, Коробчинської ЗШ І -ІІІ ступенів, Петроострівської ЗШ І -ІІІ ступенів, Миролюбівської ЗШ І— ІІ ступенів та міських шкіл: №1, №2, №3, Новомиргородської школи-інтернату ІПК І— ІІ ступенів, Новомиргородської спеціальної школи— інтернату І— ІІІ ступенів, дитячого садка «Теремок», Златопільської гімназії м. Новомиргорода, функціонувало 57 різнопрофільних гуртків, у них— 122 групи. За рахунок розгалуження мережі гуртків у сільській місцевості доведено охоплення різними напрямками позашкільної освіти 62% дітей, учнівської та студентської молоді. Залучено до гурткової роботи дітей усіх вікових категорій, особливо дітей соціально незахищених категорій та підлітків із девіантною поведінкою, застосовується індивідуальна форму навчання для дітей-інвалідів та обдарованих дітей. Різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, задоволення інтересів і потреб у позашкільному закладі здійснюється диференційовано за напрямками: декоративно-ужиткове мистецтво, художньо-естетичний напрямок, еколого-натуралістичний, туристсько-краєзнавчий, технічно-спортивний, інтелектуальний, суспільнийу відкритих нових гуртках: «Котигорошко»(кер. Волянський О. І.), «Веселі клаптики»(кер. СалоїдТ. І.), «Фольклорна лялька»(кер. Руденко Т. М.), «Світ дитячої фантазії»(кер. Чміленко Н. В.), «Юні натуралісти»(кер. Федоров М. М.), «Хореографія»(кер. Ткаченко Я. О.), «Народно— сценічний танець»(кер. Стригун Л. В.), «Спортивні танці»(кер. Шкарупа О. М.), «Декоративно— ужиткове мистецтво»(кер. Шевченко С. М.), «Юні музеєзнавці»(кер. Чоботар М. М.), «Моделювання іграшок— сувенірів»(кер. Романенко С. В.), «Історичний»(кер. Луценко О. В.), «Туристсько— краєзнавчий»(кер. Скирда Г. М.), «Юннати— краєзнавці»(кер. Троцик О. А.), "«Юні екологи»(кер. Козак Ю. О.), «Голубий патруль»(кер. Літвінова О. О.), «Тістопластика»(кер. ЗвірякаО. В.)

2012–2013 роки

Мережа гуртків розширюється в сільській місцевості та на базах міських шкіл. З'являються гуртки «Сценічна мова» (кер. Радченко Я. Ю.), «Інтершкола» (кер. Сергата С. М.), «Комп'ютер для користувача» (кер. Король О. Л.), «Англійська мова» (кер. Горбулько Л. Г.), «Естрадний спів» (кер. Кімнатний О. С.), «Юні мовознавці», «Журналістика та дизайн» (кер. Соколова К. М.), «Юні екскурсоводи»(кер. Долженко Л. О.), «Технічний дивосвіт» (кер. Палій В. В.). Кількість груп налічує 123 та 57 різнопрофільних гуртків. З 2012 року Новомиргородський ЦДЮТ працює за новою Концепцією розвитку, яка є стратегічним документом, який відкриває широкі можливості закладу у визначенні сучасних теоретико— методологічних засад діяльності як закладу життєвої компетентності, науково— методичних, організаційних, кадрових, інформаційних та ресурсних умов його розвитку. Центром концепції розвитку ЦДЮТ є творча особистість, індивідуальна робота з обдарованими дітьми, які вирізняються насамперед високим інтелектом, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов для навчання та виховання. В 2011–2012 навчальному році заклад закінчив роботу над науково-методичною проблемою закладу «Розвиток творчого потенціалу педагогів і вихованців в навчально-виховній діяльності як запорука самореалізації особистості». Ця тема була актуальною для ЦДЮТ, відповідала його особливостям і співзвучна сучасним педагогічним ідеям. Вона комплексна, охоплювала як начальну, так і виховну роботу. В закладі добре налагоджена робота з молодими спеціалістами, діє Рада наставників. Спостерігається позитивна зміна в сторону професійного росту педагогів. Вперше за багато років педагог— позашкільник, керівник гуртка «Цікава математика» Іщенко О. С. стає переможцем районного, а згодом і обласного конкурсу «Міс і Містер освіта— 2011».Він дає початок невтомному бажанню показати свої вміння і майстерність керівника гуртка, а також прагненню до перемоги молодих педагогів, які приходять працювати в ЦДЮТ.В наступному році перемогу в районному конкурсі "Міс І Містер освіта— 2012 " виборює керівник гуртка «Спортивне орієнтування» Федоров М. М., а на обласному конкурсі здобуває почесне ІІ місце. В 2013 році свою майстерність на районному конкурсі «Міс і Містер освіта» показувала молодий педагог, керівник гуртка «Сценічна мова» Радченко Я.Ю, виборовши ІІ місце.

Профілі гуртків:

· декоративно— прикладне мистецтво— 31%

· туристсько— краєзнавчі— 24%

· художньо— естетичні— 21%

· еколого— натуралістичні— 22%

· технічно— спортивні— 23%

Напрямки діяльності:

· навчально-виховна робота;

· інформаційно-методична робота;

· організаційно-масова робота;

· впровадження проектних технологій;

Робота з дітьми, які потребують посиленої уваги, робота з дітьми з особливими потребами, роботи з обдарованими дітьми, екологічне виховання, масова та дозвілева робота.

· національно— патріотичне виховання;

· громадянське виховання;

· естетичне виховання;

· туристсько-краєзнавча робота;

· спортивно-масова робота;

· екологічне виховання

Масова та дозвілева робота, розвиток учнівського самоврядування, інформатизація навчального процесу, впровадження комп'ютерних технологій.

Форми роботи: гурткова робота, індивідуальні заняття, конференції, семінари, змагання, тренування, репетиції, походи, екскурсії, експедиції, науково— дослідницька робота.

· Кількість гуртків: 50 −57

· Кількість груп: 81 −123

· Кількість педагогів: 21— 42

Кiлькiсть переглядiв: 1137

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.